Ouderen Project (Visie 22@23) mogelijk gemaakt door het Oranje Fonds

Bij al onze activiteiten komen we ouderen tegen die zich eenzaam en alleen voelen. Nergens meer heen kunnen, weinig of een contacten hebben, geen gesprekspartners hebben en door al deze omstandigheden depressief raken.

Dit heeft ons in het hart geraakt! en we willen hier met onze vrijwilligers een bijdrage aan leveren. Het Oranje Fonds heeft dit mogelijk gemaakt en het verheugt ons u te kunnen mededelen dat ons Ouderen Project is gestart. Ook de Jan en Clara Nijssen Stichting steunt onze ouderen en heeft het mogelijk gemaakt dat er een Ouderen Noodfonds 70 plus is. Zie foto's onderaan deze pagina.

Wat doen we?

We zijn gestart in kleine groepen (5 ouderen) met creatieve activiteiten waarbij ook 3 vrijwilligers aanwezig zijn voor de begeleiding. Er zijn per week 3 groepen: op dinsdag, woensdag en donderdagochtend, tijdstip: van 10.00 tot 12.00 uur.

Vanaf juni 2022 gaan we deze activiteiten uitbreiden naar 3 groepen in de ochtend en 3 groepen in de middag.

De activiteiten vinden plaats in onze gezellige creativiteitsruimte bij ons kantoor aan de Meerstraat 6 te Bunde. Er zijn geen kosten verbonden aan het meedoen aan dit project! U bent van harte welkom en uw kopje koffie/thee is gratis!

Ouderen onderling en ouderen en vrijwilligers zullen elkaar op een informele manier leren kennen. Natuurlijk moet men aan elkaar wennen en het belangrijkste vinden wij dat u zich bij ons thuis gaat voelen!

Na een aantal weken zal duidelijk worden welke persoonlijke behoefte iedere oudere heeft: dat kan zijn een luisterend oor, een wandelmaatje, een belmaatje, iemand die mee gaat bij een bezoek aan arts/ziekenhuis of gewoon gezellig boodschappen doen samen, een keer per week gezellig op de koffie komt, eventueel hulp bij administratie of de computer, of een uitje noem het maar op, we kunnen hierin begeleiding en ondersteuning bieden.

Van hieruit gaan we dan afspraken met u maken afgestemd op uw persoonlijke behoeften, ingeregeld op uw situatie zodat u de aandacht krijgt die u verdiend en zich niet meer eenzaam hoeft te voelen.

Indien u eenzaam bent (en niet graag creatief bezig bent) maar een luisterend oor, een wandelmaatje, een belmaatje, iemand die mee gaat bij een bezoek aan arts/ziekenhuis of gewoon gezellig boodschappen doen samen, een keer per week gezellig op de koffie komt, eventueel hulp bij administratie of de computer, of een uitje nodig heeft dan kunt u zich uiteraard ook aanmelden!

Heeft u als deelnemer zelf een creatieve hobby, die u al lang doet ? Of wilt u graag anderen iets leren van uw hobby? laat het ons weten! Wij vinden namelijk dat ook U een grote waarde heeft binnen ons project. Naar onze mening zijn ouderen prima in staat om anderen iets te leren!

Heeft u opmerkingen, ideeën of anders over dit project? U kunt dit ter plekke melden bij de coördinator: Natasja Gijzen of bij Myriam Vegers, projectleider.

Wie kan zich aanmelden voor dit project?

Iedereen van 60 jaar of ouder die woonachtig is in Zuid-Limburg, is van harte welkom! Uiteraard bent u ook welkom als u kortbij de 60 jaar bent.

Echter mensen die al een begeleider hebben van een organisatie (die met u mee gaat naar activiteiten) kunnen hieraan niet meedoen, omdat we met kleine groepen werken en er dan ook plek moet zijn voor een begeleider. Dit is helaas niet mogelijk omdat het een plek zou wegnemen binnen de groep.

Mensen die al dagbesteding (dus activiteiten) hebben kunnen helaas niet meedoen.

(Dit project staat niet open voor deelname van onze eigen vrijwilligers, omdat deze in de begeleiding gaan mee helpen.)

Indien u de kosten om naar Bunde te komen NIET kunt betalen, hebben we mogelijkheden om u daarbij te helpen of op te komen halen (en terug te brengen). U vindt meer informatie op het aanmeldformulier.

U kunt het aanmeldformulier hieronder downloaden en invullen. Open het document en sla het op in uw map om het in te vullen. Mocht u dit zelf niet kunnen invullen neem dan a.u.b. contact op met onze administratie en vermeld dat het gaat om het ouderenproject, we zullen u dan telefonisch helpen om het formulier voor u in te vullen.

Telefoon Administratie: 043 - 8524466

Klik hieronder om de brochure te kunnen bekijken van dit project.

IN MEMORIAM : Op 27 november 2022 bereikte ons het droevige bericht dat Mevr. R. Bodden  - een lid van onze ouderengroep - was overleden. Wij gedenken haar als een lieve dame, die een plaats in onze harten kreeg en we zullen haar nooit vergeten!