Wat is onze doelstelling?

De doelstelling van de stichting is opgenomen in artikel 2 van de statuten en luidt als volgt: “ Stichting Veul Diech Good heeft als doel om een concrete bijdrage te leveren aan het verminderen van de armoedeproblematiek in Zuid-Limburg en het bevorderen van het welzijn van zieken, chronisch zieken en gehandicapten en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk is of kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord ”.

De stichting tracht haar doel te verwezenlijken door:

A: het inzamelen van voedsel en andere goederen bij winkeliers en andere bedrijven, alsmede het bewegen van sponsors tot het verlenen van diensten en materiële hulp aan de hierboven genoemde doelgroep;

B: het distribueren van de hiervoor in sub A genoemde goederen, onder de doelgroep en het coördineren van de inzet van diensten en materiële hulp aan de doelgroep.

De concrete bijdrage die Stichting Veul Diech Good levert zal uitsluitend uit goederen of diensten bestaan of hulp in materiële zin en niet uit financiële ondersteuning.

In het nieuwe beleidsplan 2018/2019  (ondertekend door het bestuur op 12 april 2018) is vastgesteld dat we in 2018 willen realiseren dat er 350 - 400 kerstpakketten uitgedeeld worden in Zuid - Limburg.

Daarnaast, dat er voldoende geld beschikbaar is voor hulp in diensten c.q. hulp in materiële zin, omdat hier steeds meer vraag naar is en we steeds meer schrijnende situaties tegenkomen, waar sprake is van multiproblematiek.

Enerzijds zal getracht worden dit via sponsoring en donaties te bereiken en anderzijds via het werven van fondsen. Stichting Veul Diech Good initieert en coördineert de inzet aan diensten en hulp in materiële zaken aan de doelgroep.

Met grote trots kunnen we u mededelen dat er grotendeels vanuit de doelgroep een eigen klusteam en een projectgroep ontstaan is, die het bestuur mede gaan ondersteunen in de praktijk. Ons team van vrijwilligers, is gegroeid met een aantal vaste mensen die het hele team gaan ondersteunen.

In maart 2019 zal het bestuur van Stichting Veul Diech Good de gestelde doelstelling voor 2018 evalueren en de doelstelling voor 2019 vaststellen.

Met haar doelstelling beoogt Stichting Veul Diech Good het algemeen belang en dat van haar doelgroep in het bijzonder te dienen.