Hartelijk welkom bij

Er is veel armoede onder de mensen, met name veel "stille armoede", ze hebben geen kleding, geen eten en geen reserves en raken daardoor in de problemen en de schulden. Vaak moeten ze ook Nee zeggen tegen hun kinderen: een ijsje is niet mogelijk, nieuwe kleding is niet mogelijk een uitje gaat niet, daar is geen geld voor.

De verhogingen van de boodschappen, verzekeringen en andere maandelijkse lasten is voor veel gezinnen de genadeslag. Dat geldt zelfs ook voor gezinnen, waar werkende ouders zijn.

Niet iedereen krijgt iets van de voedselbank, vaak kan het zijn dat een gezin doordat ze een paar euro meer hebben erbuiten vallen, hetgeen hun probleem zeker niet wegneemt. Ook zijn er gezinnen, die het na 3 jaar nog steeds erg moeilijk hebben.

Wij - vrijwilligers - doen met alle liefde graag dit mooie werk, dat ons na aan het hart gelegen is. Ons motto is: " help een ander waar je kan en bedenk dat iedereen in staat is om een ander te helpen ".

Wij nodigen iedereen uit om hetzelfde te doen als wij. Iedereen kan ons meehelpen om (1 of meer persoons) gezinnen te steunen. Wij zijn blij met iedere euro voor het goede doel.

Uiteraard zijn we ook heel blij met bijdragen in natura: speelgoed, bonnen voor een dagje uit naar bijvoorbeeld een pretpark, de dierentuin, het zwembad, de bioscoop. Ook houdbare producten voor onze jaarlijkse grote kerstactie zijn van harte welkom.

Maak een gezin blij en doneer, iedere bijdrage is van harte welkom!

Hoe het begon...

Als vrijwilligers waren wij al acht jaar bezig met  hulpverlening in velerlei vormen.

Wij kwamen tot de conclusie dat de armoedeproblematiek in Zuid-Limburg alleen maar toeneemt en dat door aanscherping van wettelijke regels steeds meer ouderen, zieken en gehandicapten buiten de boot vallen, vereenzamen en verstoken blijven van hulp die zij zo dringend nodig hebben.

Bij alles wat wij gedaan hebben, zagen wij dat mensen zich goed konden voelen door datgene wat wij voor hun hadden kunnen betekenen. En daarom zijn we op de naam gekomen van Stichting Veul Diech Good (voel je goed).

De stichting is opgericht door Myriam Vegers - Vandebeek die kan bogen op een jarenlange ervaring in trajectbemiddeling voor een diversiteit aan doelgroepen en in het verleden ook eigen trainingen heeft ontwikkeld. Ook was zij adviseur voor de Algemene Nederlandse Gehandicapten Organisatie, heeft zij een HBO opleiding Personeel & Arbeid gevolgd en Sociaal-Juridische dienstverlening.

Om meer mensen die noodzakelijke hulp te kunnen bieden - met meer vrijwilligers - daarvoor was een professionele organisatie nodig. Het bestuur is verheugd dat Myriam zich met al haar kennis en ervaring - als vrijwilligster binnen de stichting - zal blijven inzetten.

Hulp bieden aan een ander zien wij als normaal, dat is de manier waarop het hoort te zijn en voor velen is dit een lichtpuntje in de duisternis.

Onze stichting is afhankelijk van giften, subsidies, donaties en sponsoren. Wilt u met uw bedrijf een maatschappelijk goed doel steunen?  U vindt meer informatie in het menu onder het knopje doneren. Uiteraard staan wij u ook graag in een persoonlijk gesprek te woord. U vindt meer informatie in het menu onder het knopje contactgegevens.

Nelson Mandela:

‘Wat telt in het leven is niet puur het feit dat we geleefd hebben. Het verschil dat we maken in de levens van anderen bepaalt hoe betekenisvol het leven is dat wij leiden.’